miercuri, 7 noiembrie 2007

Organizationala 1- extract din Poveste despre Troica

Primul omagiu merge catre Arkadi si Boris Strugatki

Multa apa a curs Dambovita si, daca nu ne incalzim global mult prea mult, inca va mai curge - la fel si cerneala pe tema culturii organizationale. Cu tot respectul pentru geniala idee comerciala si de PR de a intocmi un Top al angajatorilor de succes (stiu ei cine sunt) sau pentru seriozitatea cu care se scrie pe www.desprefirme.com (merci Anita pentru info) perceptia organizatiilor in care lucram ramane una proprie, personala, subiectiva si as always.. pasionala. Fara sa doresc sa povestesc lectiile de viata pe care diverse culturi organizationale mi le-au oferit, imi propun sa ofer omagiul meu unor oameni care reusesc, prin ceea ce scriu, sa ne atraga atentia asupra unor similaritati.

Si DA... militez pentru sanatate organizationala! Cu toata mintea si inima. Cititi si faceti-va singuri debrief-ul :-)

Iata extractul

- Vad, spuse cu oarecare mirare Constantin, vad ca dumneavoastra vreti, intr-adevar, sa va convingenti ca sunt extraterestru. E adevarat, nu prea inteleg motivele dumneavoastra... dar sa lasam asta. In ceea ce priveste dovezile, infatisarea mea exterioara nu va conduce la niste concluzii juste?

Farfukis clatina din cap a regret.

- Vai, se planse acesta, nu e chiar atat de simplu. Stiinta nu ne ofera o imagine prea clara a ceea ce este omul. E normal. Daca stiinta ar fi stabilit, de exemplu, ca oamenii sunt fiinte cu doi ochi si doua maini, atunci paturi considerabile ale populatiei care au numai o mana, sau chiar deloc, s-ar fi aflat intr-o situatie dubioasa. Pe de alta parte, medicina contemporana face minuni. Eu insami am vazut la televizor caini cu doua capete si sase labe, astfel ca nu am nici o baza...

- Atunci poate aspectul navei mele... Are un aspect destul de neobisnuit pentru tehnica dumneavoastra pamanteana..

Farfukis clatina din nou capul.

- Dumneavoastra trebuie sa intelegeti, spuse delicat, ca in secolul nostru nuclear e greu sa uimesti cu orice instalatie tehnica un membru al unui organ responsabil si care, in plus, are si acces special..

- Pot sa citesc gandurile, comunica Constantin. Devenise in mod evident curios.

- Telepatia este antistiintifica, spuse mieros Farfukis. Noi nu credem in ea.

Niciun comentariu: