joi, 6 decembrie 2007

Lectiile lui Steve Jobs


Unul dintre cele mai inspirate si revelatoare discursuri ale tuturor timpurilor: scurt, simplu si profund. Sunt 3 lectii deosebite care imi permit sa le picantez cu intrebari, numai bune de pus noua insine :-)

Unind punctele:

- Care sunt lucrurile, din viata mea, aparent vitale care, de fapt, nu sunt importante si la care as putea renunta?
- Care sunt lucrurile, din viata mea, carora nu le dau atentia cuvenita si care, in esenta, sunt cele mai importante?
- Care sunt lucrurile importante pentru mine in prezent si cata atentia le-am dat in trecut? Ce lectie de viata imi ofera ele acum?
- Care sunt lucrurile in care cred cu adevarat? Cat de mult lupt pentru 'credinta' mea chiar si atunci cand imi este pusa la incercare?

Iubire si pierdere:

- Ce fac atunci cand pierd sau am un esec? Dar atunci cand sunt respins insa sunt in continuare indragostit?
- Povara succesului sau seninatatea unui nou inceput.... altfel spus cum reuseste incertitudinea sa imi de-a aripi?
- Cum se transpune succesul sau insuccesul pe care il am la un moment dat in viata personala, in viata profesionala (si viceversa)?
- Gandindu-ma la lucrurile pe care le fac cu maxima placere la serviciu, ce pot invata si aplica din ele in aspectul personal al vietii? Cum imi capitalizez exemplele de reusita?
- Ce inseamna o relatie 'buna'? Un inceput bun sau o imbunatatire continua a inceputului pe parcursul trecerii timpului?

Moarte:

- Imi traiesc viata asteptandu-mi moartea sau gandindu-ma ca voi fi nemuritor?
- Cum imi schimba aceste ganduri felul de a-mi trai viata?
- Daca accept ca timpul meu este limitat, ce fac ca sa-mi traiesc plenar existenta? Ce ma impiedica in acest moment sa-mi traiesc viata asa in felul in care ar avea sens pentru mine?
- Ce imi spune inima si intuitia atunci cand mintea mea rationala nu mai ofera solutii viabile? Cat de mult le ascult in prezent?


STAY HUNGRY, STAY FOOLISH!

Niciun comentariu: